Školský program INPP

Školský program INPP bol vyvinutý v Inštitúte neuro-fyziologickej psychológiev Chestri (UK). V roku 1970 vytvoril zakladateľ tejto metódy Peter Blythe klinický program, ktorý bol realizovateľný v individuálnej forme s klientmi. Detí, ktoré by však z neho mohli profitovať bolo podstatne viac. Bolo preto žiaduce vytvoriť program adaptovaný na potreby väčších skupín v školskom veku a prostredíSally Goddard Blythe takýto program spracovala a od roku 1996 zaviedla do praxe. Dnes sa používa v mnohých krajinách sveta a je bežnou súčasťou základných škôl v zahraničí. Je neustále priebežne dopĺňaný a upravovaný na základe nových poznatkov zo školskej praxe i z neurofyziológie. Školský program INPP z jednoduchých špecifických cvikov, ktoré sú vykonávané v stoji alebo v ľahu na bruchu i na chrbte. Tieto cviky pomáhajú rozvíjať správne držanie hlavy a tela (základ správneho držania tela), používanie pravej a ľavej strany, hornej a dolnej časti tela v rozličných polohách (základy koordinácie), v dôsledku čoho sa zlepší jednak motorika, koordinácia a rovnováha dieťaťa, ale aj samotný výkon v škole. Všetky aktivity ako písanie, čítanie, sú aktivity motorické, vyžadujú dobré plynulé pohyby očí, koordináciu ruky a oka a pod. Z toho dôvodu - akonáhle sa zlepší motorika, potlačia sa primitívne reflexy, môže dieťa začať naplno prejavovať svoj potenciál.